fbpx
+30 6974309679 | +30 6975728064

5+1 λειτουργίες που πρέπει να έχει ένα e-shop

eshop3

Κατασκευή e-shop: 5+1 πράγματα που πρέπει να έχει κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα

Είστε νέος επιχειρηματίας στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και ψάχνεστε γύρω από την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος; Ή μήπως είστε ένας από τους διορατικούς εκείνους επιχειρηματίες που συνειδητοποίησαν ότι η ηλεκτρονική αγορά, το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να πάει την επιχείρησή σας ένα βήμα παρακάτω δίνοντας σας μεγάλα περιθώρια κέρδους; Αν είσαι ένας από τους παραπάνω, τότε διάβασε πολύ προσεκτικά αυτό το άρθρο. Θα σου δώσουμε όλη την πληροφορία που χρειάζεσαι όλα τα tips και τις συμβουλές, όσα πρέπει να γνωρίζεις ώστε να «χτίσεις» με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το νέο σου ηλεκτρονικό κατάστημα, να κατασκευάσεις το e-shop που θα πάει την επιχείρησή σου όχι ένα αλλά πολλά βήματα μπροστά.

 

Κατασκευή e-shop: Ο καθρέφτης της ηλεκτρονικής σου επιχείρησής

1. Εύκολη περιήγηση

Ακριβώς αυτό που περιγράφει η φράση. Ένας χρήστης θέλει εύκολα και γρήγορα να περιηγηθεί στις διαθέσιμες κατηγορίες προϊόντων και να βρει αυτό που ψάχνει.  Κανείς δεν έχει όρεξη – ούτε χρόνο – να αναζητά το δρόμο του μέσα σε ένα «χάος» κατηγοριών, υποκατηγοριών, υπο-υποκατηγοριών, φίλτρων, υπο-φίλτρων κτλ. Θα κουραστεί, θα μπερδευτεί, θα εκνευριστεί, θα εγκαταλείψει και εσείς θα χάσετε έναν πιθανό αγοραστή. Δώστε μεγάλη βάση επίσης στην σωστή κατηγοριοποίηση. Βρείτε τον κατάλληλο αριθμό διαφορετικών κατηγοριών ώστε τα προϊόντα σας να είναι μεν χωρισμένα σωστά, βάση των χαρακτηριστικών τους αλλά χωρίς υπερβολές που ενδεχομένως πιό πολύ θα μπερδέψουν παρά θα βοηθήσουν τον χρήστη. Για παράδειγμα, το «μαύρα καλώδια HDΜI» δεν είναι κατηγορία αλλά χαρακτηριστικό ενός προϊόντος. Όπως επίσης και το «Έπιπλα» δεν είναι κατηγορία αλλά ολόκληρος τομέας εμπορίου. Οι κατηγορίες σας πρέπει να είναι ξεκάθαρες. Πρέπει δηλαδή ο χρήστης να καταλαβαίνει αμέσως τι είναι αυτό που θα δει πατώντας κλικ πάνω στην κατηγορία.

Επίσης, αποφύγετε και τις πάρα πολλές υποκατηγορίες προϊόντων. Γενικά δεν είναι και πολύ θελκτικό στο μάτι, να πατάει κάποιος σε μία κατηγορία και να εμφανίζονται από κάτω περισσότερες υποκατηγορίες από τα αστέρια του γαλαξία μας – και είναι και πολλά – . Ταξινομήστε τα προϊόντα σας κοινώς όσο καλύτερα μπορείτε. Θέλει χρόνο, δεν είναι εύκολο αλλά πιστέψτε μας, θα βοηθήσει πολύ στην καλή εμπειρία του χρήστη.

Μην πέσετε επίσης στη λούπα της περιττής υπερ-πληροφορίας. Ο επισκέπτης δεν είναι ειδήμονας και ενδεχομένως όλες οι προδιαγραφές ενός προϊόντος να μην τον αφορούν. Κανείς για παράδειγμα δεν ενδιαφέρεται για το πόσες ραφές έχει το φούτερ που θα πάρει ή πόσα δοντάκια το φερμουάρ στο τζιν που θέλει να κάνει δώρο στον/στην σύντροφό του. Συμπεριλάβετε σε κάθε προϊόν την απαραίτητη πληροφορία που χρειάζεται ο χρήστης για να αποκτήσει την καλύτερη δυνατή εικόνα του προϊόντος που τον ενδιαφέρει. Χρήσιμη πληροφορία όχι απαραίτητα πολλή.

Επίσης, όπως λέει το ρητό «μιά εικόνα ίσον χίλιες λέξεις», ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λάβετε υπόψιν σας κατά την κατασκευή του e-shop σας και ανήκει στην κατηγορία της εύκολης περιήγησης, είναι οι φωτογραφίες των προϊόντων σας. Δεν πρέπει απλά να είναι καθαρές και ευκρινείς. Πρέπει πρώτα και κύρια, να δείχνουν ξεκάθαρα το προϊόν που προβάλουν. Γιατί; Γιατί ο πελάτης θέλει να εξερευνήσει όσο το δυνατόν περισσότερο το προϊόν πριν το αγοράσει. Εσείς αν πάτε σε ένα φυσικό κατάστημα πόσες φορές θα πιάσετε στα χέρια σας και θα «ψαχουλέψετε» ένα προϊόν πριν καταλήξετε σε αυτό; Σκεφτείτε τον χρήστη ο οποίος δεν έχει την φυσική επαφή με το προϊόν πόσο σημαντικό είναι να του παρέχετε τη μέγιστη δυνατή πληροφορία. Αυτό που βλέπει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, να είναι ίδιο με αυτό που θα αγοράσει. Θα σας εκτιμήσει, θα αγοράσει ξανά από εσάς και θα σας προτείνει και σε άλλους.

Κάντε το e-shop σας λοιπόν εύκολο και βολικό για τον χρήστη. Επενδύστε στο User Experience. Κάντε τον πελάτη σας να νοιώσει βολικά.

2. Ασφάλεια

Το Α και το Ω για κάθε υποψήφιο πελάτη είναι να γνωρίζει ότι είναι πλήρως θωρακισμένος από οποιαδήποτε πιθανότητα να κλαπούν προσωπικά του στοιχεία – από ονοματεπώνυμο, διεύθυνση και e-mail μέχρι λογαριασμός τράπεζας, paypal ή στοιχεία χρεωστικής κάρτας κατά τη διάρκεια μίας αγοράς από το κατάστημά σας. Άρα πρέπει το e-shop σας να δείχνει άλλα και να είναι ασφαλές. Σκεφτείτε σαν πελάτης: εσείς θα αγοράζατε κάτι αν δεν ήσασταν 100% σίγουροι για την ασφάλεια της συναλλαγής σας; Όχι βέβαια. Φροντίστε λοιπόν το e-shop σας να πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας ώστε ο πελάτης σας να είναι σίγουρος ότι δεν πρόκειται να μπει σε ξαφνικούς «μπελάδες».

Πότε ένα e-shop θεωρείται ασφαλές;

Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο πράγμα που κοιτάζει ένας επισκέπτης. Σας λέει κάτι η παρακάτω εικόνα;;

 

5+1 λειτουργίες ενός e-shopΉ μήπως αυτή;;

5+1 λειτουργίες ενός eshop

 

Τα παραπάνω αποτρεπτικά μηνύματα θα δει ένας χρήστης όταν προσπαθήσει να μπει στη σελίδα σας, αν εσείς δεν έχετε εγκατεστημένο πρωτόκολλο κρυπτογράφησης πληροφοριών χρήστη – η πράσινη ένδειξη https:\\ που πολύ πιθανόν να έχετε δει και θα βλέπεται από δω και στο εξής στην πλειοψηφία των ιστοσελίδων που υπάρχουν στο Ίντερνετ.

Τί είναι αυτό; Γνωστό και ως SSL protocol, είναι ένας τρόπος κρυπτογράφησης όλων των πληροφοριών που εισάγει ο χρήστης από τη στιγμή που επισκέπτεται τη σελίδα σας. Όλες του οι κινήσεις κρυπτογραφούνται με πολύ αποτελεσματικές μεθόδους κρυπτογράφησης παρέχοντας ασφάλεια και «θωράκιση» των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων που εισάγει ο χρήστης στη σελίδα σας. Με λίγα λόγια, ο χρήστης που βλέπει αυτή την πράσινη ένδειξη πάνω αριστερά στο url του e-shop σας, ξέρει ότι τα στοιχεία του και οι τραπεζικοί του κωδικοί είναι ασφαλείς. Ξενιάζει λοιπόν από το άγχος της υποκλοπής του IΒΑΝ του και χαλαρός και ωραίος προχωράει στις αγορές του στο κατάστημά σας!! Ζητήστε το e-shop σας να έχει εγκατεστημένο SSL protocol! Αν βεβαίως αναθέσετε σε εμας την κατασκευή του e-shop σας, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τίποτα. Κάθε ιστοσελίδα που κατασκευάζουμε έχει στα στάνταρ features την εγκατάσταση SSL protocol, είτε το ζητήσει, ειτε δεν το ζητήσει ο πελάτης. Σκεφτόμαστε για εσάς, πριν από εσάς!

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το https και πόσο σημαντικό είναι για κάθε ιστοσελίδα, διαβάστε το σχετικό μας άρθρο.

3. Ταχύτητα

Πόσο εκνευριστικό είναι όταν περιμένουμε 5,10,15 δευτερόλεπτα για να φορτώσει η σελίδα με το προϊόν που είδαμε και μας άρεσε;; Ή όταν περιμένουμε από μία ανώτερη δύναμη να μας οδηγήσει επιτέλους στην σελίδα του καλαθιού μας για να ολοκληρώσουμε τη συναλλαγή; Μην γελιόμαστε, μας προκαλεί φοβερό εκνευρισμό και είναι και ο πρώτος ίσως λόγος που μας κάνει να εγκαταλείψουμε τη σελίδα και ενδεχομένως να μην ξαναπατήσουμε κιόλας σε αυτήν.. Κακά τα ψέμματα, όταν ένας πελάτης θέλει να αγοράσει κάτι, θέλει να το αγοράσει τώρα, χωρίς καθυστερήσεις και χωρίς να περιμένει να σταματήσει να γυρνάει αυτό το «σπαστικό» κυκλάκι φόρτωσης της σελίδας. Φροντίστε λοιπόν, να επενδύσετε στην ταχύτητα του e-shop.

Με ποιόν τρόπο μπορείτε να κάνετε το e-shop σας να τρέχει σαν τον Usain Bolt στην Ολυμπιάδα του Πεκίνου;

Ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα: Ο server που θα επιλέξετε να hostάρετε το e-shop σας πρέπει να μπορεί να ανταπεξέλθει στην επισκεψιμότητα του. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι έχετε επιλέξει τον κατάλληλο server ώστε ακόμα και σε περιπτώσεις πολύ μεγάλης επισκεψιμότητας και ταυτόχρονων χρηστών – Black Friday, περίοδος εκπτώσεων κτλ – το e-shop σας δεν θα «αγκομαχάει» να φορτώσει τις σελίδες λες και ανεβαίνει καμιά ανηφόρα.

Πως να επιλέξω τον κατάλληλο server για τη δική μου περίπτωση;;

Ρωτήστε μας!! Καλά εντάξει, μπορείτε να ρωτήσετε και αλλού προφανώς, αλλά εμείς θα τα πούμε καλύτερα!! Ας σοβαρευτούμε όμως… Πρέπει να γίνει μία αρχική εκτίμηση της επισκεψιμότητας που αναμένετε. Στη συνέχεια να επιλέξετε το κατάλληλο πακέτο φιλοξενίας ανάλογα με τις ανάγκες σας. Υπάρχουν οικονομικά πακέτα hosting που ξεκινούν από τα 20-30 ευρώ το χρόνο αλλά και full dedicated servers που φιλοξενούν αποκλειστικά και μόνο το δικό σας e-shop με ασύγκριτα γρήγορες ταχύτητες – σε αρκετά πιο ανεβασμένη βέβαια τιμή – . Με τιμές που ξεκινούν από 250 ευρώ το χρόνο συν Φ.Π.Α. εμείς μπορούμε να φιλοξενήσουμε τo e-shop σας ή να μας ρωτήσετε και να βρούμε μαζί το καταλληλότερο πακέτο φιλοξενίας που ταιριάζει στις ανάγκες σας. Και μία γενική συμβουλή: Μην τσιγκουνεύεστε κάτι το οποίο μπορεί να σας αλλάξει επίπεδο.

Μόνο ο Server δηλαδή επηρεάζει την ταχύτητα;;

Είπαμε, θα ξεκινήσουμε από τα εύκολα. Πάμε τώρα στα πιό τεχνικά. Ελαχιστοποίηση των CSS και Javascript και ενεργοποίηση cache για προσωρινή αποθήκευση των πληροφοριών στον browser του χρήστη.. Μάλιστα… Τι σας είπαμε τώρα ε;; Πάμε να τα πούμε λίγο πιο απλά…

Σκεφτείτε ότι κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης των γραφικών που θα έχει το e-shop σας, χρησιμοποιούνται κάποια «πακέτα γραφικών» – τα λεγόμενα CSS (Cascading Style Sheets) για να μορφοποιήσουμε από τα χρώματα και τις γραμματοσειρές, μέχρι τις στοιχίσεις, τα περιθώρια και τα κενά στη σελίδα μας, τα μεγέθη των εικόνων κτλ., όλο δηλαδή το γραφικό κομμάτι της σελίδας μας. Αυτά τα μικρά κομμάτια κώδικα, ενώ προσφέρουν πολύ όμορφα γραφικά αποτελέσματα, επιβαρύνουν αρκετά την ταχύτητα φόρτωσης. Πως το λύνουμε εμείς αυτό; Επεμβαίνοντας προσεκτικά στον κώδικα του e-shop – φανταστείτε το σαν την πράσινη οθόνη του Matrix -,

5+1 λειτουργίες που πρέπει να έχει ένα eshop

περιορίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την «περιττή» πληροφορία των CSS -πληροφορία για παράδειγμα που μπορεί να βοηθά τον προγραμματιστή να καταλαβαίνει καλύτερα τον κώδικα, αλλά δεν προσφέρει τίποτα παρά καθυστέρηση στον browser-, ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τον χρόνο απόκρισης της σελίδας όταν φορτώνει.

Επιπλέον, ενεργοποιούμε και τη λεγόμενη μνήμη cache στο διαχειριστικό μέρος (backend) του e-shop σας ώστε κάθε φορά που ένας χρήστης θα φορτώνει τη σελίδα σας, να έχει ήδη αποθηκευμένη στον browser του μεγάλο μέρος της πληροφορίας του site μας και να μην χρειάζεται να φορτώνεται ξανά από την αρχή.

Τα παραπάνω που σας περιγράψαμε, αποτελούν τις βασικές αρχές για να είναι η ταχύτητα της ιστοσελίδας σας, πόλος έλξης του χρήστη που θα επισκεφτεί το e-shop σας. Ά και κάτι άλλο έτσι..

Η ίδια η Google έχει ορίσει μετά την ασφάλεια, και την ταχύτητα ενός site ως κριτήριο αξιολόγησης και παράγοντα που επηρεάζει το SEO μίας ιστοσελίδας (αν δεν ξέρετε τί είναι το SEO πατήστε εδώ και θα σας τα μάθουμε όλα!).

4. Γρήγορη αγορά

Βασικό για τον επισκέπτη είναι να μπορεί να αγοράσει εύκολα και γρήγορα το προϊόν που θα επιλέξει. Για το λόγο αυτό, πρέπει να είναι εύκολη και προσιτή προς τον χρήστη η λειτουργία του καλαθιού αγοράς. Δηλαδή, το καλάθι να είναι λειτουργικό και κυρίως εύκολο και άμεσο στην αγορά των προϊόντων, χωρίς περιττά κλικ και ενέργειες από την πλευρά του χρήστη.

Εξίσου σημαντική είναι και η δυνατότητα γρήγορης αγοράς. Δηλαδή, ο χρήστης να μπορεί, επιλέγοντας το προϊόν που θέλει να αποκτήσει, να οδηγείται απευθείας στη σελίδα αγοράς, παρακάμπτοντας το καλάθι. Γιατί είναι πολύ σημαντική αυτή η λειτουργία; Στις περισσότερες περιπτώσεις και στην πλειοψηφία των αγορών, οι πελάτες ψωνίζουν ένα προϊόν τη φορά. Ευχής έργον βεβαίως είναι να τοποθετούν περισσότερα από ένα προϊόντα και να προχωρούν σε μεγαλύτερες σε ποσότητα (άρα και τιμή) αγορές αλλά αυτό αποτελεί τη μειοψηφία. Δεν θέλετε λοιπόν να κουράζετε τον υποψήφιο αγοραστή με περιττά κλικ, να οδηγείται στο καλάθι δηλαδή και να επιβεβαιώνει επί της ουσίας την πρόθεσή του να αγοράσει μόνο το προϊόν που επέλεξε. Δώστε τη δυνατότητα στο χρήστη σας να αγοράσει άμεσα το προϊόν σας. Προσθέστε τη δυνατότητα γρήγορης αγοράς στη σελίδα του προϊόντος και αυξήστε κατακόρυφα τις πιθανότητες αγορών στο e-shop σας.

 

5. «Πως φαίνεται άραγε στα κινητά;;» (Mobile friendly)

Πόσες ώρες περνάτε εσείς την ημέρα με το κινητό στο χέρι;; Μην απαντήσετε «όχι εγώ δεν είμαι από αυτούς, δεν με έχει καταβάλει το μικρόβιο της τεχνολογίας» και άλλα τέτοια ψεματάκια γιατί δεν σας πιστεύουμε εμείς και δεν σας πιστεύει και κανείς. Όλος ο κόσμος – συμπεριλαμβανομένου και του συγγραφέα αυτού του άρθρου- περνάμε πολύ ώρα με το κινητό στο χέρι. Και όχι μόνο τον ελεύθερο χρόνο μας.. Καταλαβαίνεται λοιπόν ότι το πιο πιθανό είναι ένας χρήστης να μπει στο e-shop από το κινητό του τηλέφωνο και όχι από το desktop του όταν γυρίσει σπίτι το βράδυ από τη δουλειά.

 

Άρα;; Τι συμπέρασμα βγάζουμε;; Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια;; Το e-shop σας πρέπει να φαίνεται άψογο και να είναι και πλήρως λειτουργικό και εύχρηστο σε οποιαδήποτε κινητή συσκευή ή tablet. Δεν μετράει απλά να είναι Mobile Responsive. Πρέπει πραγματικά να ξεχωρίζει όταν κάποιος χρήστης μπει από κινητό τηλέφωνο ή από συσκευή tablet. Τα γραφικά του να μην σκάνε – μην πετάνε παραθυράκια και τετραγωνάκια αριστερά δεξιά έξω από το περιθώριο της οθόνης ούτε το footer να είναι δυσανάλογα μεγάλο με την υπόλοιπη σελίδα, ούτε οι φωτογραφίες να στρεσάρονται ούτε…

Για να το πούμε απλά, φροντίστε σε όλες τις κινητές συσκευές, σε όλα τα μεγέθη οθονών  και σε όλους τους browser (Chrome, Firefox, Opera, Edge, Explorer κτλ) το e-shop σας να είναι πλήρως λειτουργικό και εύκολο στην περιήγηση, στην αγορά, στην προβολή των προϊόντων, στο καλάθι αγορών, στην φόρμα επικοινωνίας, στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς, να είναι γενικά άψογο!!

Πιέστε τον άνθρωπο που θα αναλάβει την κατασκευή του e-shop σας να σας δείξει πριν την παράδοση, την εικόνα που θα βλέπει ο mobile χρήστης. Αν δεν μείνετε ικανοποιημένοι, ζητείστε αλλαγές. Σκεφτείτε εσάς αρχικά ως χρήστη αν υπάρχει κάτι που σας δυσκολεύει, κάτι που σας χαλάει στο μάτι, οτιδήποτε. Ή απλά δώστε σε εμάς την κατασκευή του e-shop σας και ξενιάστε (από δω το πάμε από εκεί το πάμε, που θα πάει, θα σας πείσουμε..)

 

6. Δεν υπάρχει 6ο

Δηλαδή, υπάρχουν πολλά που θα μπορούσαμε να γράψουμε, τεχνικές λεπτομέρειες οι οποίες ενδεχομένως να σας βοηθήσουν, αλλά 1ον) δεν θέλουμε να κουράσουμε με τεχνικά στοιχεία που ελάχιστοι αναγνώστες θα καταλάβουν, πόσο μάλλον θα κρατήσουν στο μυαλό τους και 2ον) η εμπειρία μας έχει δείξει πως αν τα πρώτα 5 δουλεύουν καλά και υπάρχει όρεξη, διάθεση και μεράκι από την πλευρά του εκάστοτε επιχειρηματία να επενδύσει χρόνο και χρήμα στο e-shop του, τότε τα υπόλοιπα έρχονται σε 2ο χρόνο.

 

Μία συμβουλή από εμάς:

Δώστε όλη σας την ενέργεια σε κάθε τι που κάνετε. Έτσι λειτουργούμε εμείς στη SolidCube, έτσι πιστεύουμε ότι πρέπει να λειτουργεί ο κάθε άνθρωπος που στοχεύει ψηλά.

 

Για οτιδήποτε χρειάζεστε, για ερωτήσεις, σχόλια, διευκρινήσεις ή ακόμα και τη βοήθειά μας για το νέο σας ξεκίνημα ή τη βελτίωση των λειτουργιών του ήδη υπάρχοντος ηλεκτρονικό σας καταστήματος, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας

 

Θα χαρούμε να επικοινωνήσουμε!!

 

Facebook Σχόλια

Εγγραφείτε στο Newsletter μας και μείνετε πάντα ενημερωμένοι για:

* Τα προσωπικά δεδομένα θα κρυπτογραφηθούν

Show Buttons
Hide Buttons