fbpx
+30 6974309679 | +30 6975728064

Τί είναι το quality score και πως επηρεάζει τη διαφήμιση;

Τί είναι το quality socre;

Τι είναι το quality score; Πώς υπολογίζεται το quality score; Πως επηρεάζει το quality score την απόδοση της διαφήμισής μου; Πώς μπορώ να βελτιώσω το quality score;

Στο παρόν άρθρο θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε όσο πιο απλά μπορούμε στα παραπάνω ερωτήματα και να σας δώσουμε και μερικά χρήσιμα tips για να βελτιώσετε την απόδοση των διαφημίσεών σας.

Τι είναι το quality score;

Με τον όρο quality score, εννοούμε τον τρόπο που η Google αξιολογεί τις λέξεις-φράσεις κλειδιά μία διαφημιστικής καμπάνιας. Πρόκειται για επίσημο όρο, που η ίδια η εταιρία έχει εισάγει και χρησιμοποιεί για να ποσοτικοποιήσει/αξιολογήσει τις λέξεις κλειδιά και η κλίμακα του είναι από το 0 έως το 10. Με απλά λόγια δηλαδή, το quality score αποτελεί την «βαθμολογία» της Google για την ποιότητα και τη συνάφεια των λέξεων-κλειδιών με την αντίστοιχη καμπάνια ή Ad group. Χρησιμοποιείται δε – και για τον λόγο αυτό αποκτά τόσο ξεχωριστή βαρύτητα- για τον καθορισμό του CPC (Κόστος ανά κλικ) της λέξης κλειδί για κάθε φορά που ένας χρήστης -αναζητώντας το συγκεκριμένο keyword – πατά στη διαφήμιση μας.

Γιατί πρέπει να έχουμε καλά quality scores

Το υψηλό quality score βοηθάει στη μείωση του CPC, του κόστους δηλαδή ανά κλικ στην διαφήμισή που εμφανίζεται όταν ο χρήστης πληκτρολογεί το σχετικό keyword. Όσο το δυνατόν καλύτερο δηλαδή είναι το quality score ενός keyword, τόσο λιγότερα χρήματα θα χρεωθείτε στην εμφάνιση της διαφήμισής σας. Ως «βάση» για το quality score, η Google έχει τοποθετήσει το 5 στα 10. Οτιδήποτε δηλαδή παρακάτω από αυτή την άτυπη βάση αξιολογείται αρνητικά, με αποτέλεσμα μεγαλύτερο κόστος από το αναμενόμενο, βάση ανταγωνισμού και προσφοράς για την αντίστοιχη λέξη κλειδί.

 

Πώς υπολογίζεται το quality score

Ο υπολογισμός του quality score εξαρτάται από ένα πλήθος παραγόντων που η Google έχει καθορίσει, οι σημαντικότεροι εκ των οποίων είναι οι παρακάτω:

  • Το Clickthroughrate της λέξης κλειδί, δηλαδή το ποσοστό των χρηστών που πατούν στη διαφήμιση μας όταν αυτή εμφανίζεται με την πληκτρολόγηση του keyword. Αν δηλαδή για παράδειγμα, η διαφήμιση μας εμφανιστεί σε 100 αναζητήσεις και στις 30 από αυτές οι χρήστες πατήσουν στη διαφήμιση, τότε το CTR ισούται με 30%.
  • Το keyword relevance. Δηλαδή το πόσο σχετικό είναι το keyword με το Ad group στο οποίο ανήκει.
  • Tην ποιότητα της landing page (σελίδα προορισμού). Αυτό σημαίνει πως όσο πιο σχετικό είναι το περιεχόμενο της landing page με τη διαφήμιση που «χτυπάει» σε αυτήν, τόσο πιο ποιοτική θεωρείται η σελίδα προορισμού από τον αλγόριθμο της Google.
  • Το Ad relevance: Πόσο σχετική δηλαδή είναι η διαφήμιση, το κείμενο της, ο τίτλος της κτλ., με το προϊόν-υπηρεσία που διαφημίζεται.

Κανείς (εκτός της Google προφανώς) δεν γνωρίζει δεν γνωρίζει με ακρίβεια πόσο συνεισφέρει ο κάθε παράγοντας στον αλγόριθμο υπολογισμού του quality score.

Παρόλα αυτά, η εμπειρία έχει δείξει πως ο σημαντικότερος ενδεχομένως παράγοντας είναι το καλό Click Trough Rate. Απολύτως λογικό. Όταν το ποσοστό των χρηστών που βλέπουν τη διαφήμισή μας, είναι υψηλό, αυτό αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη στην Google ότι οι διαφημίσεις μας είναι σχετικές και χρήσιμες για τους χρήστες. Συνεπώς, η Google μας ανταμείβει με:

  • Υψηλότερες κατατάξεις των διαφημίσεών μας
  • Χαμηλότερο κόστος

Όλα τα παραπάνω – και άλλοι παράγοντες μικρότερης σημασίας- συμβάλουν στον υπολογισμό του quality score. Δεδομένου λοιπόν ότι το κόστος ανά κλικ (CPC) που αντιστοιχεί στο κάθε keyword εξαρτάται από το quality score του, καταλαβαίνει κανείς τη σημασία που αποκτά αυτή η μέτρηση για την πορεία μίας διαφημιστικής καμπάνιας.

 

Πως επηρεάζει το quality score την απόδοση της διαφήμισής μου;

Όπως είπαμε και παραπάνω, όταν το quality score παίρνει βαθμό κάτω από τη βάση, η Google αξιολογεί αρνητικά το αντίστοιχο keyword – και κατ’επέκταση τις διαφημίσεις που σχετίζονται με αυτό-. Το μέσο κόστος ανά κλικ ανεβαίνει (Avg. CPC), καθώς ο αλγόριθμος της Google αντιμετωπίζει το keyword που έχει χαμηλό δείκτη ποιότητας ως μη σχετικό με την αντίστοιχη διαφήμιση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι διαφημίσεις που συνδέονται με τα keywords που έχουν κακό quality score, να μένουν πίσω στη μάχη για την πρώτη θέση εμφάνισης και έτσι, το κόστος για να ανέβει η διαφήμιση πιό ψηλά να είναι πολύ μεγαλύτερο από το αναμενόμενο. Η διαφήμισή σας δεν προσεγγίζει τα άτομα που δυνητικά θα μπορούσε και όταν το κάνει, κοστίζει πολύ περισσότερο από όσο αρχικά είχε υπολογιστεί.

Πώς μπορώ να βελτιώσω το quality score;

Υπάρχουν συγκεκριμένα και δοκιμασμένα βήματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε το quality score των keyword σας και κατ’ επέκταση,  την αξιολόγηση των διαφημίσεών σας και τη βελτίωση της θέσης τους:

  • Αναζήτηση των κατάλληλων keywords: Επιλέξτε τα κατάλληλα keywords για την κάθε ομάδα διαφημίσεων. Όσο πιο σχετικά είναι τα keywords με την αντίστοιχη ομάδα, τόσο πιο πιθανό είναι να «χτυπήσουν» καλό quality score.
  • Οργάνωση των keywords: Διαχωρίστε τα keywords σε στενές, οργανωμένες ομάδες που μπορούν να συνδεθούν αποτελεσματικότερα με μεμονωμένες διαφημιστικές καμπάνιες.
  • Γράψτε «καλό», σχετικό κείμενο στις διαφημίσεις σας: Φροντίστε το κείμενο, ο τίτλος και το url της εκάστοτε διαφήμισης να είναι όσο το δυνατόν πιο σχετικό με τη διαφήμιση. Οι πιο αποτελεσματικές διαφημίσεις έχουν υψηλότερο CTR, έναν από τους καλύτερους τρόπους βελτίωσης του Δείκτη ποιότητας.
  • Βελτιστοποίηση σελίδων προορισμού: Ακολουθήστε τις βέλτιστες πρακτικές της σελίδας προορισμού για να δημιουργήσετε σελίδες που συνδέονται άμεσα με τις ομάδες διαφημίσεών σας και παρέχουν μια συνεκτική εμπειρία για τους επισκέπτες, από τη λέξη-κλειδί έως τη μετατροπή.
  • Προσθήκη αρνητικών λέξεων-κλειδιών: Συνεχής έρευνα, αναγνώριση και αποκλεισμός άσχετων όρων αναζήτησης που ξοδεύουν τον προϋπολογισμό σας.
Facebook Σχόλια

Εγγραφείτε στο Newsletter μας και μείνετε πάντα ενημερωμένοι για:

* Τα προσωπικά δεδομένα θα κρυπτογραφηθούν

Show Buttons
Hide Buttons