fbpx
+30 6974309679 | +30 6975728064

Google Adwords ή SEO: Τι είναι καλύτερο για την επιχείρησή μου και που να επενδύσω?

Google adwords ή seo

Μια ερώτηση που λαμβάνουμε συχνά είναι η εξής:

«Πρέπει να επενδύσω στη πληρωμένη αναζήτηση Google Adwords PPC ή στο SEO

Σύμφωνα με το WordStream, το PPC (Google Adwords) σημαίνει pay-per-click, «ένα μοντέλο μάρκετινγκ διαδικτύου στο οποίο οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν ένα ποσό κάθε φορά που γίνεται κλικ σε μία από τις διαφημίσεις τους». Ουσιαστικά, είναι ένας τρόπος να αγοράσετε επισκέψεις στον ιστότοπό σας, αντί να επιχειρήσετε να «κερδίσετε» αυτές τις επισκέψεις με οργανικό τρόπο (SEO).
Δείτε σχετικό άρθρο: Τι είναι το Google Adwords και γιατί να επενδύσω σε αυτό;
Η τοποθέτηση της σελίδας ή του e-shop σας στις πρώτες σελίδες της Google μέσω του οργανικού τρόπου (ή του SEO) σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να πληρώσετε για κάθε κλικ.

Παράδειγμα:
Ακολουθεί ένα παράδειγμα του αποτελέσματος του Google AdWords PPC έναντι του SEO μέσω της αναζήτησης Google. Ο όρος αναζήτησης που χρησιμοποιήσαμε ήταν «ασφάλεια αυτοκινήτου». Χρησιμοποιώντας το εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών της Google, μπορέσαμε να διαπιστώσουμε ότι το μέσο κόστος ανά κλικ για αυτήν τη λέξη-κλειδί για την «ασφάλεια αυτοκινήτου» ήταν σχεδόν 3,72 €.

 

προώθηση SEO ή Google Adwords

 

Θα παρατηρήσετε ότι υπάρχει ένα μικρό πλαίσιο που λέει «Διαφ» ή «Ad» στα αριστερά των διαφημίσεων της πληρωμένης αναζήτησης Google AdWords. Για τα οργανικά αποτελέσματα, αυτό το πλαίσιο δεν εμφανίζεται. Παρόλο που οι οργανικές τοποθετήσεις βρίσκονται κάτω από τις διαφημίσεις, οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης κάνουν συντριπτικά περισσότερα κλικ στα οργανικά αποτελέσματα στο Google και το Bing με περιθώριο από 94% έως 6%, σύμφωνα με το Search Engine Watch.

Ο μέσος μηνιαίος όρος αναζητήσεων για αυτή τη λέξη κλειδί ήταν περίπου 14.800 αναζητήσεις για τη περίοδο Απριλίου του 2017 μέχρι και Μάρτιο 2018. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι οι τέσσερις πρώτες ασφαλιστικές εταιρίες θα μπορούσαν να πάρουν η καθέμια χιλιάδες κλικ ανά ημέρα μέσω των διαφημίσεων Google AdWords. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι η Insurance Market που βγαίνει πρώτη στις πληρωμένες διαφημίσεις, παίρνει 100 κλικ καθημερινά στον ιστότοπό της μέσω του Google AdWords. Αυτό θα σήμαινε ότι θα πλήρωνε ημερησίως 372 ευρώ ανά αμειβόμενη διαφήμιση (100 κλικ x κόστος ανά κλικ = 375 EUR).

Η Anytime, από την άλλη πλευρά, κατατάσσεται στον αριθμό ένα οργανικά. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στην οργανική τοποθέτησή της, δεν της κοστίζει ούτε ένα ευρώ. Από απόψης ROI, αυτό είναι προφανώς πολύ πιο προσοδοφόρο από το να πληρώσετε 375 ευρώ ημερησίως για να αποκτήσετε πελάτες.

Ταυτόχρονα όμως θα προσέξατε ότι η Anytime, βγαίνει και στη θέση τέσσερα στις πληρωμένες διαφημιζόμενες αναζητήσεις. Θα μπορούσε λοιπόν εύκολα να δημιουργηθεί το παρακάτω εύλογο ερώτημα:
Γιατί εφόσον βγαίνει πρώτη στα οργανικά αποτελέσματα, χρειάζεται να κάνει και πληρωμένη διαφήμιση adwords και να πληρώνει ημερησίως τόσα λεφτά;
Οι λόγοι εδώ είναι πολλοί και διάφοροι.
Ένας απο τους βασικούς λόγους είναι ότι μια επιχείρηση μπορεί να χρειάζεται μηνιαία ή και καθημερινά να προβάλει συγκεκριμένες προσφορές, ή να υπάρχει η ανάγκη να προβληθούν συγκεκριμένες διαφημίσεις άμεσα με στοχευμένα κείμενα οι οποίες θα παρακινούν τον χρήστη να επισκεφθεί την ιστοσελίδα τους. Καθώς το SEO χρειάζεται χρόνο για να φέρει τη σελίδα σας ψηλά στις κατατάξεις, εάν για παράδειγμα θα θέλατε να προβάλετε μια προσφορά για το επόμενο 3μηνο ή για το Black Friday, καταλαβαίνετε αυτομάτως ότι χωρίς την πληρωμένη διαφήμιση μέσω του Google AdWords, θα ήταν αδύνατο.

 

Υπομονή και στρατηγική

Το λάθος που γίνεται απο τους περισσότερους οργανισμούς – επιχειρήσεις είναι ότι θέλουν να πάρουν αποτελέσματα αύριο. Δεν έχουν την υπομονή να επενδύσουν σε SEO για τρεις μήνες ή ίσως τρία χρόνια από σήμερα. Αυτό τους κάνει γρήγορα να επιλέξουν τη πληρωμένη διαφήμιση, η οποία θα τους φέρει την ίδια στιγμή στις πρώτες θέσεις και να ξεχάσουν εντελώς το SEO. Το Google AdWords μπορεί να οδηγήσει σε αποτελέσματα αύριο. Το SEO είναι μια πιο μακροπρόθεσμη διαδικασία.

Από την άλλη πλευρά, βλέπουμε επιχειρήσεις που δεν θέλουν να πληρώσουν κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή τους. Θέλουν να έχουν δηλαδή την πρώτη θέση οργανικά, όμοια με την Anytime. Το ζήτημα είναι ότι οι μετρήσεις SEO τους βρίσκονται πολύ πίσω από τους ανταγωνιστές τους. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται μια σωστή στρατηγική SEO και απαραίτητες αλλαγές στην ιστοσελίδα τους τόσο σε επίπεδο κώδικα όσο και σε τοπικές υποβολές καταλόγων, δημιουργία backlinks κ.α.

Τι προτείνουμε

Εάν μπορείτε να καταταχθείτε στις τρείς πρώτες θέσεις στο Google για κάθε λέξη-κλειδί που είναι σημαντική για την επιχείρηση σας, είστε τυχεροί και δεν χρειάζεται να επενδύσετε πολύ στο Google AdWords. Για την πλειονότητα των επιχειρήσεων όμως, αυτό δεν συμβαίνει, οπότε η προώθηση μέσω Google AdWords είναι απαραίτητη για την αύξηση των πωλήσεων και των πελατών σας.

Εάν η προώθηση σας μέσω Google AdWords μπορεί να είναι κερδοφόρα για την επιχείρηση σας άμεσα, γιατί να μην επενδύσετε σε αυτό το κανάλι, καθώς και στην οργανική αναζήτηση SEO; Είναι απλώς ένας άλλος τρόπος για να αυξήσετε την πελατειακή σας βάση.
Επενδύοντας και στα δύο αυτά κανάλια προώθησης και διαφήμισης και με μια σωστή ολοκληρωμένη στρατιγική, θα μπορέσετε να αλληλοσυμπληρώνεται τα δύο αυτά κανάλια για τις δίαφορες λέξεις – φράσεις κλειδιά που θα αποφέρουν κέρδος στην επιχείρηση σας, έχοντας άμεσο κέρδος μέσω του Google AdWords και ταυτόχρονα εξασφαλίζοντας σας μακροπρόθεσμο κέρδος μέσω της οργανικής αναζήτησης SEO.

Έτσι μήνα με το μήνα και εφόσον θα έχετε επιτύχει υψηλές κατατάξεις στις οργανικές αναζητήσεις, θα μπορέσετε πλέον να μειώσετε το αρχικό κόστος διαφήμισης της πληρωμένης αναζήτησης επενδύοντας μόνο σε αυτές τις λέξεις-κλειδιά  που συνεχίζουν να υστερούν στις κατατάξεις ή σε τυχόν προσφορές που θέλετε να προβάλετε άμεσα.  Μην νομίζετε ότι μπορείτε να επενδύσετε μόνο σε μία από τις δύο επιλογές μεταξύ SEO και Google AdWords. Θα πρέπει να έχετε ένα διαφοροποιημένο σχέδιο και στρατηγική και για τα δύο.

Στη SolidCube, παρέχουμε ολοκληρωμένες, υψηλού επιπέδου και ποιότητας υπηρεσίες προώθησης ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων, σεβόμενοι απόλυτα την εμπιστοσύνη και κυρίως, την επένδυση του κάθε πελάτη μας.  Εμπιστευτείτε σε εμάς την προώθηση της ιστοσελίδας σας και τη διαφήμιση του e-shop σας και εγγυώμαστε πως μαζί θα κάνουμε την επιχείρησή σας τη μεγαλύτερη προσωπική σας επιτυχία.

 

Πηγή: entrepreneur.com

Facebook Σχόλια

Εγγραφείτε στο Newsletter μας και μείνετε πάντα ενημερωμένοι για:

* Τα προσωπικά δεδομένα θα κρυπτογραφηθούν

Show Buttons
Hide Buttons